24 Kasım 2013 Pazar

Coğrafya Nasıl Çalışılır?

Coğrafya sadece sayısal değil eşit ağırlık ve hatta sözel öğrencilere bile dert olabiliyor. O kadar harita, ülke, iklim, özellikler, paralel meridyenler vesaire hep ezber gibi geliyor işte bu yüzden tarih ve felsefeyi neredeyse fullerken coğrafya 3-4te gezen arkadaşlarım oluyor.
Bunun aksine coğrafyayı seviyor ve onu başarıyor da olabilirsin, bu yazının sana da katacağı bir şeyler olacağını düşünüyorum.

Haydi başlayalım, coğrafya için kitap seçimi, konu çalışması ve sorularını çözmeyi ele alacağım.


Kitap Seçimi

Kitap seçerken şu veya bu marka değil de kitabı açıp sayfalarını karıştırarak sana en uygun kitabı bulabileceğini söylemiştim, bu coğrafya dahil bütün dersler için geçerli. Coğrafyaya özel olarak, kitap seçerken bol şekilli, resimli kitap olması 'ezberden öğrenmeye geçmek' konusunda bize yardımcı olacak.

Konu Çalışma ve Ezber(!)

Konu çalışırken yeni öğrendiğin, önemli bilgilerin altını çiz ve bunları sayfanın üstündeki boş kısma yaz.

Yeni öğrendiğin şeyleri asla ezber olarak görme, güzel şeyler öğrendiğini düşün. Burada kısa bir 'kendim' kısmı geçeyim. Ben sınava çalışırken öğrendiğim bilgileri 'hayatta ne işime yarayacak ki' yerine 'sistemin keyifli yanı bunlar' derdim. Horst graben'i öğrenirken 'bizi gücümüzle ölçmüyorlar, modern olmuşuz ki ne kadar genel kültür edinirsek, kendimiz yararına, o kadar başarılı oluyoruz.' derdim.

Konu bittikten sonra, sorulara geçmeden kendini hazır hissetmiyorsan konuyu 3 dakika içinde baştan sona tara, çizdiğin yerlere göz at, bunu yapman yeterli olur. Bunu yaptıktan sonra da anlamadığını düşünüyorsan sayfa üstündeki notlarını kağıda geçir.

Soru Çözümü ve Tekrar

Soru çözümüne geçmeden önce kitabından veya herhangi başka yerden mutlaka 'çözümlü soru' çöz. Sonra testlere geçebilirsin. İlk 2 testteki hatırlayamadığın yerlere konu anlatım kısmından bakarak çöz soruyu. Seni ezberden kurtaran en önemli taktik budur, aramızda kalsın ha :)
2-3 konu bitirdikten sonra veya 1 hafta içinde bu konuyla ilgili minimum 1 test çözmen de tekrar için sana yeterli olur. Merak etme ezber yok coğrafyada, öğrenirsin hepsini. Bunu kanıtlamış biri olarak ben söylüyorum sana :)

iyi çalışmalar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder