22 Şubat 2015 Pazar

Sınav Son Bir Ayda Kazanılır!

ygsye bir ay kala
Güncelleme: Geçen sene yazdığım bu yazı, 60 bin okuma ile blogun en çok ilgi gören yazısı oldu. Bu yazıyı okumamış olanlar için tarihi güncelledim.

Sınav, bir aydan oluşur. O da Mart'tır! Giriş için güzel bir slogan oldu :) Sınavın etkisini gerçekten hissettiğin, kalbinin bir tarafına yerleşip arada bir seni dürten 'şu kadar gün kaldı' diyen o ufacık heyecanı, hayatında sadece iki, üç kez yaşarsın.

En az 6 aydır sınava hazırlanıyorsun. Ya gerçekten çalıştın hakkını vererek, ya da çalışmadığını düşündün. Ama dışarıdan biri baktığında senin saatlerce kendi geleceğini elleriyle kazmak adına o masa başında oturup, tek bir soru üzerinde ne kadar ter döktüğünü görecek, okula - dershaneye gidip gelirken aklından bir soru daha çözmeye uğraştığını fark edecek. Ve, aynı şekilde sınavın sana her gün bir adım daha yaklaştığını değil senin ona yaklaştığını ve onun üzerinden atlayacak seviyeye geldiğini görecek. Bu dışarıdan bakan göz, şu üç haftada hepsini görecek.


Vereceğim tavsiyelere geçmeden önce Moral ve Motivasyon ile ilgili Sınava 3 Ay Kala yazısından bir alıntı yapayım:
"Her gün gördüğün, en az senin kadar iyi olan, denemelerde netlerinizin birbirini kovaladığı o sınıf arkadaşının düştüğünü göreceksin 'ben deneme çözmeyi bıraktım' hatta 'ben seneye bıraktım' cümlesini de duyabilirsin. Hiç şaşırma. Dersini dinlediğin rehberlik hocan, 'Gençler. Netleriniz neden az? Neden daha çok çalışmıyorsunuz, sınavı umursamıyor musunuz?' seslenişlerini yapacak sınıfa. İşte dediğim an tam bu an, kendine olan inancının etkisinden bahsediyordum ya, işte bu günlerde sadece ona sarılacaksın."

YGS 2014 Sınav Soruları
  Program
Bu tatlı süreçteki çalışmanı üç yoldan yapacaksın Soru çözümü + Deneme çözümü + Konu tekrarı.

Soru Çözümü
Bir ay kaldığında tamamen soru çözmeye odaklanmanı söylemiştim. İşte, şimdi net yükseliş zamanı. O, senin onlardan daha fazla çalışmana rağmen senden daha fazla puan yapan direkt soru çözen arkadaşlarını geçeceksin. Çünkü sen şimdiye kadar konularını sağlamlaştırdın ve şimdi ise soru çözerek yükseliş zamanı :) Ve aramızda kalsın, büyük ihtimalle onları bu süreçte geçecek, fark bile koyacaksın, bunu yapana kadar kimseye söyleme, aramızda :)

Soru bankası çözmeli misin? Kısmen, şöyle ki eğer bir konuda veya bir soru tipinde özellikle takılıyorsan direkt ondan soru çözebilirsin. 
Soru bankasını kullanabileceğin en güzel yöntem genel tekrar manasında bir dersin her konusundan birer test çözebilirsin, sorular bir tık daha zor olabilir önceki çözdüklerine göre. Her gün deneme çözümünden sonraki çalışmanda bir dersi tekrar edebilirsin mesela, bu çalışma çok faydalıdır ;)


Deneme
Hem insan hem de öğretmen olarak tanıdığım sayılı insanlardandır geometri hocam. Bana bir tavsiye vermişti ki sınava hazırlananların %99'unun asla yapmadığı bir şeydi. Belki de bu yüzden %1'lik dilime girebildim, kim bilir? :) 

sınava bir ay kala yapılması gerekenler

Branş denemelerini de özellikle bir alandaki hızını - netini yükseltmek için ve genel tekrar yapmak için günlük 1 denemenin dışında kalan zamanda çözebilirsin. Ben çözmüş müydüm? Evet :)


Konu Tekrarı
Bugünden itibaren çalışmadığın konu varsa ona çalışman sana kâr değil misliyle zarar getirir. Çünkü bugün soru çözme günüdür. Bunu bu kadar kesin söyleyebiliyorum çünkü ben ilk senemde 1 ay kalana kadar hiç sosyal bakmamıştım. 5. hafta ile 3. hafta arasında 2 hafta sadece sosyal çalıştım. Bir gün gece boyunca (wc-atıştırma hariç) aralıksız 11 saat tarih çalıştığımı hatırlıyorum, öğleyin 12de uyumuştum :) Ama ne oldu? Diğer dersleri unuttum ve vaktimi boşa harcadım. Hüsran oldu tabi ^^ O yüzden bunu yapma. Bitirmediğin branş varsa da bakma, aynı şekilde. Şuana kadar çalıştığın konulara soru çözerek hakim olmalısın. Hepsini bitirdiysen tebrik ederim :)

Konu tekrarı ile ilgili yine Sınava 3 Kala yazısından alıntı yapacağım:
"... Böyle bir tekrar yaparsan, hem dersten sıkılmazsın, hem de çok pratik bir hatırlatma yapmış olursun. Şu formülü kurabiliriz; TEKRAR = Konuya 5 Dakika Göz Atma + Bir kaynaktaki soruları bitirme
İşte, kalan kısıtlı zamanda kullanabileceğin en etkili tekrar yöntemi. Bunu, bitirdiğin her konu için yap. Ve arada bir aklına gelsin, hmm "Hücre Bölünmeleri" ben bu konuda Mitozun Mayozdan farkını hatırlıyor muyum, bir düşüneyim, pek değil, o zaman bu konudan soru çözeyim. Biyoloji çalışırken bunu fark edebilirsin, anında birkaç test çöz, en güzel tekrar işte."


Lys Çalışması
Lys çalışması adına, haftada bir veya gün yapacağın bu konu tekrarlar testlerinin arasına LYS'den bitirdiğin konuların testlerini de sıkıştır. Çözemediğin soruların doğrusunu öğren. 16 Mart'a kadar bu çalışmayı da yapman, YGS'den sonra büyük rahatlık sağlayacaktır sana. Çünkü çalıştığın LYS konularını unutmamış, yerini sağlamlaştırmış olursun.


Çıkmış Sorular
Bu süreçte çözeceğin denemelerin arasında son 3 yıl kesinlikle olmalı, son 10 yılı da çözmüş olmalısın. 3 yılı çözmeden kesinlikle girme, ve 10 yıla ne kadar yaklaşırsan o kadar fazla puan almış olursun çünkü sınavda gerçekten önceki yıllara benzer sorular da çıkıyor. Aa, ben bunu çözmüştüm diyorsun, adam dört sene önceki soruyu almış, şekli ve sayıları değiştirmiş tekrar soruyor, şu işe bak :)
Bunun dışında, müfredata yeni eklenen konulardan ekstra soru çöz mutlaka. Onlardan soru çıkması kesin diyebilirim.

Sınava bir ay kala

Umarım istediğini bulduğun bir yazı olmuştur :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder